sâmbătă, 11 iulie 2009

Bicicleta cu 66 de viteze

Inventatorul sistemului, care este realizat din plastic, este o intreprindere germana numita RiGo. Cu acest sistem a castigat locul III la concursul de inventii Artur Fisher din Baden-Würtemberg.



Pinioanele traditionale sunt inlocuite printr-un disc poligonal de plastic pe care culiseaza niste dinti intre ax si periferie. Se formeaza astfel un pinion cu diametru variabil, raportul transmisiei fiind dat de distanta intre dinti. Lantul se angreneaza cu dintii culisanti. Fiind construit din materii plastice, este suficient de elastic pentru a se adapta la diferitele distante dintre dintii pinionului.

Utilizand aceeasi idee a pinionului cu diametru variabil, o companie americana a mers si mai departe si propune acum un sistem de angrenare complet automat, dar fara sisteme electronice de control, bazandu-se pe principii pur mecanice de functionare.

Auto G'X de la Mondo Design este un sistem care incorporeaza doua tehnologii: o "cutie de viteze" automata si un sistem de transmitere variabil continuu (continuously variable transmission, CVT).

Cum functioneaza sistemul: simplu, trebuie doar sa pedalezi. Auto G'X "simte" raportul in care trebuie sa intre si se regleaza automat. Nu are loc nici o schimbare manuala a vitezei. Ciclistul se poate concentra mai bine asupra controlului bicicletei.

Raportul de angrenare nu este compus din trepte discrete, ca in cazul sistemelor de transmisie clasice, existand practic o plaja continua de raporturi intre cele doua extreme. In prezent, aceasta solutie tehnica este in stadiul de prototip, insa ea va fi prezenta la toate marile expozitii de biciclete din acest an, atat in Europa (Eurobike, EICMA) cat si peste ocean (Interbike).

sursa biciclete.net

Niciun comentariu: